woensdag 14 maart 2018

Transparantie over inkomsten

De laatste dagen verschijnen er berichten in de media waarin gesuggereerd wordt dat lokale campagnes van partijen met een landelijke organisatie massaal gefinancierd worden met landelijk subsidiegeld.

We kunnen natuurlijk niet voor alle partijen spreken, maar wel voor onze eigen D66 afdeling, en daar is het duidelijk: wij ontvangen geen cent campagnegeld van de landelijke D66. Sterker nog, wij zien al jaren ook af van de landelijke afdracht van contributie. Wij ontvangen dus in het geheel geen geld uit Den Haag.

Hoe worden we dan gefinancierd? Gewoon, door donaties van onze lokale leden. Daarbij lopen degenen die een vergoeding krijgen voor hun raadswerk of wethouderschap voorop. Zij doneren vrijwillig een vooraf afgesproken deel van die vergoeding.

Om echt openheid van zaken te geven hebben we besloten voortaan onze goedgekeurde jaarrekeningen te publiceren op onze website. Op het moment is dat alleen de jaarrekening van 2016, omdat onze eerstvolgende ledenvergadering pas na de gemeenteraadsverkiezingen wordt gehouden, en daar de jaarrekening over 2017 wordt behandeld. We kunnen je echter verzekeren dat we ook in 2017 en 2018 financieel geheel zelfstandig zijn geweest en blijven.

Jaarrekening 2016